Glem ikke takkekortene…

Traditioner

Foto: Kstudio/Freepik

Takkekortene er ofte en meget undervurderet, og nogle gange næsten glemt, del af bryllupsplanlægningen. Når du tænker på den mængde tid, overskud og penge, som dine venner og familie har brugt på jeres bryllupsdag, så fortjener de da et ordentligt TAK, syntes du ikke? 

Takkekortene er ofte den sidste kommunikation i forbindelse med jeres bryllup (medmindre I vælger at holde en foto- og videoaften med slideshow og popcorn)  og jeres gæster har fortjent at vide at deres store indsats, gave og ikke mindst deres selskab har betydet noget for jer.

Ofte glemmer brudeparret takkekortene, fordi selve vielsen og festen er overstået, og de føler at brylluppet er slut. Det  er super ærgerligt, for takkekortet er en god måde at binde en sløjfe på det hele, og sørge for at gæsterne ved at I aldrig glemmer denne vidunderlige dag og oplevelse.

 

Her er vores 4 tips til dine takkekort efter brylluppet:

1. Bestil takkekortene inden dit bryllup

Har I planer om at jeres takkekort skal passe sammen med jeres invitation, er det nemt at få dem bestilt/lavet  længe inden brylluppet.
Har I derimod planer om at bruge et af de smukke fotos fra bryllupsdagen, er det selvfølgelig ikke muligt at få dem trykt og sendt inden brylluppet, men det er stadig en god idé at have et design og en idé klar, som bare skal pyntes med et smukt foto af jer. 

 

2. Hvornår skal de sendes, og hvem skal de sendes til?

Det er god etikette at sende takkekort til gæster og gavegivere senest 2 uger efter bryllupsdagen. Mange gæster ved dog godt at der er utrolig meget planlægning, og mange ting at holde styr på, når man skal holde bryllup, og derfor er brudeparret ofte lidt udkørt lige bagefter. Takkekortene skal i hvert fald bare være sendt ud maks 2 måneder efter brylluppet. 

Takkekortene sendes til alle, der har været med til jeres bryllup, eller som har givet en gave eller en hilsen. 

 

3. Sørg for at hold styr på hvem der er kommet med hvad

Når man står med gaven i hånden er det nemt at tænke “Jeg kan da sagtens huske at tante Alice er kommet med denne vase fra Royal Copenhagen” men når der er gået over en uge, og man har modtaget mange gaver og kort med hilsner, fra mange forskellige personer, er det umuligt at huske præcis hvem der var med i hvilke gaver.

Den eneste måde man kan være sikker på huske alle gaver og hilsner er, at lave en gaveliste med navne, og så udfylde den så snart man åbner en gave. På den måde kan man også komme med en personlig note på takkekortene omkring gaven. 

 

4. Lav et udkast til hvad du vil skrive inden du skriver det på takkekortet

Det er ofte her at der opstår problemer… Hvad har du egentlig tænkt dig at skrive? 

Der er 6 hovedpunkter i et perfekt takkekort: 

1. Hilsen

“Kære onkel Kurt og tante Alice”

2. Grunden

“Tusind tak for at I ville fejre vores bryllupdag sammen med os”

3. Taknemmelighed

“Vi elsker den smukke gave I havde med til os”

“Vi havde en fantastisk dag, og det er blandt andet jeres fortjeneste”

“Vi sætter pris på jeres støtte og store hjælp”

4. Gaven (hvis det er passende)

“Vi glæder os til at bruge vasen fra Royal Copenhagen. Den passer perfekt ind i vores hjem”

5. Opfølgning

“Vi glæder os virkelig meget til at se jer igen til fødselsdag i september”

6. Afslutning

“De kærligste hilsner, det nygifte par”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *