Luk

8 fantastiske ideer til anderledes underholdning til bryllup!

Underholdning

vinsmagning-aarhus-koebenhavn-7

Hvilket brudepar kunne ikke tænke sig at gæsterne tænker tilbage på deres bryllupsfest som en fantastisk dag, de sent vil glemme! Det vil vi nok gerne allesammen. Da Kenneth og jeg skulle giftes tænkte vi meget over, hvordan vi kunne få  lidt anderledes underholdning til vores bryllup. Og vi endte da også ud med en virkelig god ide, som passede perfekt til vores tema og til de gæster vi havde med! Mere om det senere i indlægget. Først vil jeg her give dig 8 gode ideer til anderledes underholdning til bryllup, som du med fordel kan overveje!

Anderledes underholdning til bryllup

  1. Planlæg en vin- øl- whiskeysmagning i løbet af aftenen. Lav en lille bar og hyr en ekspert til at stå i en lille time og tilbyde smagning, mens han fortæller om de forskellige lækkerier, han har valgt at tage med til denne særlige lejlighed. Det kan f.eks. placeres i tidsrummet mellem hovedret og dessert, eller når I er færdige med maden og der gøres klar til dans.
  2. Skal der lægges op til dans og gæsterne i stemning til samme, så hyr en danseinstruktør til at komme og varme gæsterne op, inden de for alvor skal slå sig løs på dansegulvet. det vil helt sikkert skabe en masse god stemning, grin og gøre folk afslappede.
  3. Hyr en “kendis”, f.eks. en komiker til at komme og optræde i en halv times tid og få dine gæsters lattermuskler i gang. Inviter ham/hende til at blive til en drink bagefter så gæsterne kan sludre lidt med vedkommende, og evt. tage en selfie, hvis de er til den slags:-)
  4. Hyr en mobil kaffebar og en dygtig barista til at komme og tilbyde “after-dinner” kaffe, espressoshots, varm kakao. Sørg for at baristaen er god til at “performe” lidt og skabe en god stemning i kaffebaren samtidig.
  5. Hyr en karikatur tegner som kan tegne gæsterne i løbet af aftenen – gæsterne skal selvfølgelig have lov til at tage tegningen med hjem.
  6. Sørg for at have et par tjenere til at gå rundt og tilbyde små lemonader eller mini isvafler, sodavandsis, til de tørstige dansende gæster.
  7. En candy-bar er heller ikke nogen dum ide! Opstil flotte beholdere med indbydende slik i og små slikposer, evt. med en personlig tekst trykt på, og indbyd gæsterne til candy-bar, sidst på aftenen. 
  8. Ved I, at jeres gæster er festglade, kan I med fordel invitere dem til et lukket after-party på et lokalt diskotek, eller et andet sted, som I har lavet en aftale med i forvejen. Så kan I blive ved med at danse og feste til den lyse morgen til beatet fra en privat DJ. Her vil der også være mulighed for at invitere endnu flere venner med, f.eks. dem der ikke fik en invitation til brylluppet. Jo flere – jo bedre.

Læs mere: Hvad skriver man i et bryllupskort? »

Læs mere: Bryllupsplanlægning – Romantik og regler »

 

ca2_5249

Foto: Caroline Segre

Hvad gjorde vi med underholdning til vores bryllup?

Ja vi havde jo booket Den Gamle By i Aarhus til vores bryllup, og der fik vi lavet en aftale om, at vi mellem hovedretten og desserten ville blive inddelt i små grupper, hentet af hver vores guide og vist rundt i de hyggelige gader i byen. der var smuk, dæmpet gade belysning, på en helt stille efterårsdag i november. Der var kun os, og den eneste lyd var guidens stemme, der fortalte hyggelige historier om de gode gamle dage. Det var så hyggeligt, og vores gæster taler stadig om det! Så husk en god og anderledes underholdning til dit bryllup er noget der helt sikkert vil blive husket af jeres gæster, og det er det hele værd. 

Hvad har du af planer for eller ideer til anderledes underholdning til bryllup? Del dine tanker med os her. 

Læs mere: Bryllupsguide til den store dag – Del 1 »

Læs mere: Bryllupsguide til den store dag – Del 2 »

Læs mere: Bryllupsguide til den store dag – Del 3 »